Nevelési év Óvoda – feladat-ellátási helya A férőhelyek száma Pedagógus Óvodás gyermek Gyermekcsoport Egy gyermekcsoportra jutó gyermek Egy pedagógusra jutó gyermek Óvodai férőhely-kihasználtság, %
összesen ebből: összesen ebből: külön csoport a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésére
külön csoportban, intézményben nevelt sajátos nevelési igényű hátrányos helyzetűb
1990/1991 4 718 385 020 33 635 391 950 821 .. 16 161 106 24,3 11,7 101,8
1991/1992 4 706 378 692 33 159 394 937 846 .. 16 108 126 24,5 11,9 104,3
1992/1993 4 730 378 691 33 140 395 256 836 .. 16 113 104 24,5 11,9 104,4
1993/1994 4 712 376 057 32 957 398 082 929 .. 16 062 110 24,8 12,1 105,9
1994/1995 4 719 376 370 33 007 397 311 1 127 .. 16 216 144 24,5 12,0 105,6
1995/1996 4 720 373 158 32 320 400 527 1 188 .. 15 955 142 25,1 12,4 107,3
1996/1997 4 708 371 354 31 891 395 518 1 191 .. 15 847 146 25,0 12,4 106,5
1997/1998 4 682 370 224 31 848 384 669 1 183 .. 15 782 141 24,4 12,1 103,9
1998/1999 4 701 369 520 32 235 376 135 1 268 .. 15 784 154 23,8 11,7 101,8
1999/2000 4 643 366 245 31 653 366 871 1 167 .. 15 479 143 23,7 11,6 100,2
2000/2001c 4 640 361 000 32 000 353 100 681 .. 15 495 159 22,8 11,0 97,8
2001/2002 4 633 353 801 32 327 342 285 1 361 .. 15 502 175 22,1 10,6 96,7
2002/2003 4 641 357 057 31 550 331 707 1 437 .. 15 016 179 22,1 10,5 92,9
2003/2004 4 611 350 935 31 392 327 508 1 489 .. 14 794 183 22,1 10,4 93,3
2004/2005 4 579 350 206 30 704 325 999 1 429 57 361 14 640 173 22,3 10,6 93,1
2005/2006 4 526 349 679 30 531 326 605 1 431 63 820 14 546 175 22,5 10,7 93,4
2006/2007 4 524 351 825 30 550 327 644 1 484 60 381 14 560 178 22,5 10,7 93,1
2007/2008 4 386 349 514 29 920 323 958 1 374 70 634 14 248 167 22,7 10,8 92,7
2008/2009 4 355 354 267 29 860 325 677 1 408 83 975 14 298 171 22,8 10,9 91,9
2009/2010 4 366 363 024 30 007 328 545 1 207 95 989 14 396 155 22,8 10,9 90,5
2010/2011 4 358 370 136 30 359 338 162 1 272 105 240 14 560 158 23,2 11,1 91,4
2011/2012 4 336 374 870 30 396 341 190 1 456 104 740 14 576 175 23,4 11,2 91,0
2012/2013 4 321 377 154 30 449 340 204 1 478 103 016 14 654 186 23,2 11,2 90,2
2013/2014 4 532 378 532 30 873 330 184 1 464 54 316 14 781 181 22,3 10,7 87,2
2014/2015 4 544 380 468 31 234 321 489 1 444 26 040 14 826 188 21,7 10,3 84,5
2015/2016 4 564 379 671 31 484 321 012 1 517 22 336 14 895 193 21,6 10,2 84,6
2016/2017 4 574 379 332 31 462 317 487 1 535 19 233 14 879 197 21,3 10,1 83,7
2017/2018 4 579 379 324 31 476 322 741 1 641 19 918 14 907 222 21,7 10,3 85,1
2018/2019 4 598 382 691 31 313 326 588 1 751 19 576 14 980 228 21,8 10,4 85,3
2019/2020 4 608 386 240 31 054 330 539 1 884 18 334 15 082 241 21,9 10,6 85,6
2020/2021 4 575 386 134 30 957 322 713 1 847 16 985 15 001 246 21,5 10,4 83,6
2021/2022 4 589 386 749 30 750 318 422 2 075 17 435 14 983 267 21,3 10,4 82,3
2022/2023 4 599 387 979 30 648 322 871 2 335 14 854 15 024 289 21,5 10,5 83,2
2023/2024 4 577 388 143 30 478 323 526 2 516 15 079 15 045 307 21,5 10,6 83,4

Lábjegyzet

aA 2013/2014. nevelési évtől módszertani változás, lásd Módszertan.
bA 2013/2014. nevelési évtől a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek nélkül.
cBecsült adatok.
Forrás: Belügyminisztérium, Kulturális és Innovációs Minisztérium
.