Tanév Iskola – feladat-ellátási helya Osztályterem Pedagógus Tanuló Nappali oktatásban tanulókból Osztályok a nappali oktatásbanb Egy osztályra jutó tanuló Egy pedagógusra jutó tanuló
összesen ebből: nappali oktatás külön osztályban, intézményben nevelt sajátos nevelési igényű hátrányos helyzetűc 5–8. évfolyamos 9. évfolyamos 9. és magasabb évfolyamos leány kollégiumban lakók aránya, %
1990/1991 321 3 989 10 246 142 247 123 427 .. .. .. 36 334 123 427 81 991 .. 3 988 30,9 12,0
1991/1992 358 4 199 10 732 154 051 134 139 .. .. 3 761 35 070 130 378 88 070 .. 4 191 32,0 12,5
1992/1993 396 4 520 11 290 165 314 143 805 .. .. 7 076 36 289 136 729 93 227 .. 4 408 32,6 12,7
1993/1994 420 4 703 11 959 172 751 150 163 .. .. 11 965 36 465 138 198 95 293 .. 4 476 33,5 12,6
1994/1995 449 5 001 12 578 182 448 158 957 .. .. 18 605 37 378 140 352 99 139 .. 4 579 34,7 12,6
1995/1996 475 5 203 12 912 186 671 164 203 .. .. 23 319 35 290 140 884 101 257 .. 4 662 35,2 12,7
1996/1997 497 5 421 13 133 189 963 166 989 .. .. 26 122 36 143 140 867 101 313 .. 4 750 35,2 12,7
1997/1998 511 5 567 13 669 194 841 169 107 .. .. 27 705 37 304 141 402 102 102 .. 4 866 34,8 12,4
1998/1999 533 5 714 14 021 201 802 171 769 .. .. 29 573 38 394 142 196 102 739 .. 4 956 34,7 12,3
1999/2000 533 5 796 14 415 208 570 175 492 .. .. 30 282 39 537 145 210 104 248 .. 5 064 34,7 12,2
2000/2001d 615 6 195 15 550 215 500 178 500 .. .. 29 000 40 713 149 500 105 758 .. 6 240 28,6 11,5
2001/2002 685 6 594 16 845 223 474 182 267 251 .. 27 884 42 050 154 383 107 695 10,5 6 410 28,4 10,8
2002/2003 715 6 755 17 128 232 399 186 508 99 .. 27 844 42 622 158 664 110 145 9,8 6 431 29,0 10,9
2003/2004 728 6 974 17 675 239 086 190 447 160 .. 28 231 43 130 162 216 112 121 10,2 6 581 28,9 10,8
2004/2005 743 7 129 17 816 238 850 193 366 172 7 120 28 184 44 097 165 182 113 317 9,5 6 704 28,8 10,9
2005/2006 761 7 362 18 213 243 878 197 217 205 10 362 27 573 46 252 169 644 115 620 10,3 6 819 28,9 10,8
2006/2007 807 7 490 19 284 246 267 200 292 213 11 596 27 230 45 711 173 062 117 590 10,2 6 935 28,9 10,4
2007/2008 822 7 567 18 687 243 152 200 026 131 12 450 27 208 43 796 172 818 117 247 9,8 6 949 28,8 10,7
2008/2009 837 7 626 18 436 242 777 203 602 132 14 277 26 633 43 150 176 969 119 566 9,2 7 088 28,7 11,0
2009/2010 850 7 555 18 363 239 992 201 208 134 16 727 25 949 41 398 175 259 117 471 9,0 7 052 28,5 11,0
2010/2011 876 7 649 18 292 241 872 198 700 136 19 386 25 511 42 464 173 189 115 188 8,9 6 952 28,6 10,9
2011/2012 879 7 552 18 186 236 707 195 169 138 20 126 25 518 40 819 169 651 112 552 8,7 6 867 28,4 10,7
2012/2013 877 7 460 17 851 228 315 189 526 136 19 611 25 119 38 665 164 407 108 649 8,5 6 775 28,0 10,6
2013/2014 869 7 299 17 680 220 472 185 440 123 13 306 24 698 41 650 160 742 105 833 8,4 6 644 27,9 10,5
2014/2015 882 7 261 17 884 216 368 182 228 90 6 022 24 752 42 744 157 476 103 286 8,2 6 528 27,9 10,2
2015/2016 860 7 234 17 937 213 069 180 966 68 4 711 24 922 44 803 156 044 102 392 8,1 6 477 27,9 10,1
2016/2017 894 7 428 18 260 214 464 181 782 35 3 681 25 311 47 326 156 471 102 668 8,1 6 469 28,1 10,0
2017/2018 892 7 424 18 259 216 062 184 525 26 2 996 25 498 48 608 159 027 104 228 7,9 6 540 28,2 10,1
2018/2019 866 7 559 18 564 215 645 187 599 43 2 423 26 103 48 140 161 496 105 870 7,5 6 633 28,3 10,1
2019/2020 858 7 590 18 513 217 155 188 970 57 1 871 26 139 48 753 162 831 106 166 7,3 6 631 28,5 10,2
2020/2021 877 7 811 18 574 221 750 191 526 64 1 658 26 215 48 903 165 311 107 052 7,2 6 686 28,6 10,3
2021/2022 881 7 933 18 627 225 508 194 179 76 1 400 26 021 50 456 168 158 108 447 7,0 6 758 28,7 10,4
2022/2023 891 7 747 18 721 227 210 194 972 78 1 037 25 855 49 129 169 117 108 803 6,9 6 817 28,6 10,4
2023/2024 880 7 840 18 620 226 588 194 102 76 1 031 25 924 47 440 168 178 108 266 6,7 6 850 28,3 10,4

Lábjegyzet

aA 2013/2014. tanévtől módszertani változás, lásd Módszertan.
bA 2000/2001. tanév előtt az 5–8 évfolyamos gimnáziumi osztályok nélkül.
cA 2013/2014. tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók nélkül.
dBecsült adatok.
Forrás: Belügyminisztérium, Kulturális és Innovációs Minisztérium
.