Tanév Iskola – feladat-ellátási helya Osztályterem Pedagógus Tanuló Nappali oktatásban tanulókból Osztályok a nappali oktatásban Egy osztályra jutó tanuló Egy pedagógusra jutó tanuló
összesen ebből: nappali oktatásban külön osztályban, intézményben nevelt sajátos nevelési igényű hátrányos helyzetűb 1. évfolyamosc 1–4. évfolyamos 5–8. évfolyamos napköziotthoni ellátásban részesül, %d étkeztetésben részesül, % összesene ebből: külön osztály a sajátos nevelési igényű tanulók oktatására
1990/1991 3 723 49 842 96 791 1 177 612 1 166 076 35 420 .. 129 920 523 307 642 769 37,3 54,5 52 135 3 406 22,4 12,0
1991/1992 3 820 50 405 95 559 1 124 098 1 112 374 34 922 .. 131 524 514 581 597 793 35,4 53,3 51 872 3 375 21,4 11,6
1992/1993 3 901 50 979 94 980 1 082 671 1 071 727 34 639 .. 135 349 511 509 560 218 36,7 56,7 51 763 3 433 20,7 11,3
1993/1994 3 962 51 364 95 753 1 041 007 1 032 025 34 574 .. 131 497 507 415 524 610 36,1 56,5 50 910 3 234 20,3 10,8
1994/1995 4 010 51 957 96 141 1 008 267 1 001 709 35 023 .. 132 031 507 793 493 916 36,6 57,9 50 826 3 248 19,7 10,4
1995/1996 4 006 51 892 93 035 992 766 987 561 36 074 .. 130 230 507 017 480 544 34,1 54,9 49 693 3 268 19,9 10,6
1996/1997 3 965 51 533 89 792 980 522 976 423 36 547 .. 130 689 502 337 474 086 33,5 54,3 48 836 3 315 20,0 10,9
1997/1998 3 952 51 944 89 238 976 566 973 401 37 109 .. 133 366 503 892 469 509 34,7 56,0 48 880 3 385 19,9 10,9
1998/1999 3 931 52 489 89 570 976 342 973 326 38 651 .. 131 763 503 101 470 225 35,3 57,5 49 161 3 572 19,8 10,9
1999/2000 3 897 52 526 89 424 972 901 969 755 39 436 .. 127 274 500 744 469 011 35,7 57,6 48 673 3 687 19,9 10,8
2000/2001f 3 875 43 500 89 750 960 790 957 850 38 874 .. 122 580 .. .. .. .. 47 660 3 820 20,1 10,7
2001/2002 3 852 43 195 90 294 947 037 944 244 38 312 .. 117 648 477 584 466 660 39,4 57,2 47 682 3 886 19,8 10,5
2002/2003 3 793 42 603 89 035 933 171 930 386 37 026 .. 117 184 463 765 466 621 40,2 59,4 46 539 3 611 20,0 10,4
2003/2004 3 748 42 051 89 784 912 959 909 769 35 471 .. 108 447 446 610 463 159 40,6 61,7 45 774 3 526 19,9 10,1
2004/2005 3 690 41 581 87 116 890 551 887 785 32 855 204 460 104 757 430 561 457 224 40,1 61,6 44 883 3 330 19,8 10,2
2005/2006 3 614 40 980 85 469 861 858 859 315 30 721 228 551 101 157 415 858 443 457 40,9 64,0 43 475 3 158 19,8 10,1
2006/2007 3 591 40 513 83 606 831 262 828 943 28 308 216 765 99 025 399 250 429 693 41,8 64,4 42 266 2 959 19,6 9,9
2007/2008 3 418 38 784 78 073 811 405 809 160 25 212 228 064 101 447 394 246 414 914 41,4 64,3 39 900 2 601 20,3 10,4
2008/2009 3 363 37 952 75 606 790 722 788 639 22 817 241 224 99 871 389 510 399 129 42,8 65,4 38 799 2 403 20,3 10,4
2009/2010 3 343 37 463 74 241 775 741 773 706 20 810 256 618 99 270 387 969 385 737 43,9 67,4 38 140 2 198 20,3 10,4
2010/2011 3 306 37 045 73 565 758 566 756 569 19 592 270 745 97 664 386 958 369 611 46,1 71,0 37 475 2 082 20,2 10,3
2011/2012 3 252 36 338 72 501 749 865 747 601 18 601 265 482 98 462 384 834 362 767 46,5 73,0 36 810 1 955 20,3 10,3
2012/2013 3 251 35 960 72 048 745 058 742 931 17 863 257 129 100 183 385 235 357 696 47,6 73,9 36 672 1 920 20,3 10,3
2013/2014 3 605 36 274 73 906 750 333 747 746 17 082 132 778 107 108 392 812 354 934 50,9 76,8 37 006 1 914 20,2 10,1
2014/2015 3 621 36 476 75 704 751 034 748 486 16 911 53 704 101 070 395 344 353 142 53,6 77,6 37 072 1 928 20,2 9,9
2015/2016 3 594 36 659 77 120 747 616 745 323 16 719 52 282 97 553 394 204 351 119 55,8 78,5 37 086 1 988 20,1 9,7
2016/2017 3 587 36 890 77 633 743 837 741 427 16 468 51 345 95 391 389 519 351 908 55,8 77,6 36 972 2 002 20,1 9,6
2017/2018 3 585 36 850 77 093 734 896 732 491 16 301 50 699 89 343 372 617 359 874 55,7 77,3 36 716 1 991 20,0 9,5
2018/2019 3 575 36 924 76 461 728 706 726 266 16 006 47 627 90 990 363 224 363 042 55,2 76,5 36 503 1 966 19,9 9,5
2019/2020 3 601 37 094 75 428 723 540 720 329 15 920 43 672 91 747 357 466 362 863 54,5 75,7 36 373 1 984 19,8 9,5
2020/2021 3 611 37 459 75 157 729 300 725 768 15 850 43 096 103 475 366 347 359 421 54,3 75,2 36 406 1 982 19,9 9,7
2021/2022 3 625 37 664 74 481 723 822 720 002 16 033 44 923 101 989 376 854 343 148 55,7 75,6 36 295 1 995 19,8 9,7
2022/2023 3 575 37 700 73 675 719 118 715 155 16 434 38 125 94 342 379 621 335 534 56,2 75,3 36 015 2 005 19,9 9,7
2023/2024 3 550 37 788 72 514 716 436 712 394 17 041 39 166 97 333 383 337 329 057 56,4 75,3 35 916 2 096 19,8 9,8

Lábjegyzet

aA 2013/2014. tanévtől módszertani változás, lásd Módszertan.
bA 2013/2014. tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók nélkül.
cA gyógypedagógiai előkészítő osztályokkal együtt.
dA 2001/2002. tanévtől az iskolaotthonos osztályba járókkal, a 2013/2014. tanévtől az egész napos iskolai oktatásban részesülőkkel együtt.
eA 2000/2001. tanév előtt az 5–8 évfolyamos gimnáziumi osztályokkal együtt.
fBecsült adatok.
Forrás: Belügyminisztérium, Kulturális és Innovációs Minisztérium
.